Tuff Tuff tåget går genom stan!

Som jag berättade i förra inlägget så kom min mamma på besök i fredags. Det var mycket trevligt och jag lyckades faktiskt visa henne större delen av Norrköping. Samma dag som hon kom så visade jag henne promenaden jag brukar gå runt strömmen som ni vet.. Här är en mycket fin bild på min kära mor. :)



Lördagen så tog vi en promenad till Hageby där jag kommer att bo. Jag berättade om området och visade henne runt, hon lät väldigt positiv till mitt beslut. Sedan träffade vi Carina och hennes dottter Kim och tog en fika tillsammans. Det var också väldigt mysigt, äntligen fick min mor och Carina träffa varandra efter att de bara hört mig tjata om dem. Jag och mamma hamnade tillslut på centralbadet där det var någon stor tävling. Det hindrade inte oss så vi låg i solen och käkade massa jordgubbar och hade det gött. På kvällen åt vi på en restaurang där servitören var mycket trevlig. Vi mötte senare upp Carina och tog en öl tillsammans med henne. Vi hamnade tillslut på O'learys.. eller hur det nu stavas.. Carina hittade några vänner till henne som satt där inne och bjöd på massa drinkar.

På Söndagen så tog vi cyklarna och cyklade ut till Lindö där det tydligen skulle vara "hav". Det kallar inte jag ett hav.. Nej.. Skönt att doppa sig i något annat än klorvatten men icke lika vackert som kära västkusten! <3

Måndagen blev att cykla till jobbet där mamma skulle få se hur jag jobbade och även träffa lite jobbarkompisar. Då fick hon träffa Erica också. Jag och mamma var tvugna att sticka för jag hade ett möte klockan 10.00 hos Graflunds hyresbostäder. Då skrev jag under kontraktet och nu är det klart att jag flyttar den 1 September!



Här skriver jag på kontraktet! ;)

Erica hängde med oss en stund på stan, det var kul att hon hängde med! Den busen.. Vi satte oss för att käka lite lunch när Erica dragit sig hem, sedan blev det bara hem till lägenheten och packa för mammas del för att hon skulle ta tåget hem till Götet. Vi satt och käkade en glass och pratade lite. Sedan åkte hon hem. Tack för denna helgen! Det var jättekul!! :)





Kaktusparken. Allt är kaktusar. :)

Idag jobbade jag mellan 3-8 fast jag stannade kvar en stund för att det regnade.. Hehe.. Jag drog mig sedan hem för att vila lite. Klockan 2 skulle jag möta upp Erica och Carina på jobbet för att vi skulle åka till Söderköping men det vart bara Erica och jag som åkte, Carina var lite trött.. Vi åkte Ericas bil till den vackra sommarstaden Söderköping och OJ va fint det var! Vi gick till Smultronstället som är Sveriges största glasscafé! Vi åt mycket glass och tjötade massa om allt och inget. Vi tog en liten promenad längs Göta Kanal för att vänta på att sätta oss på det lilla Tuffe Tåget som är ett litet turisttåg som går runt i Söderköping, Erica bjöd mig, men jag bjöd tillbaka sen! Läs mer för att få reda på vad hon fick!! ;) Det var jättemysigt och väldigt roligt.. Haha. Det var en gammal gubbe, söt som bara den, som körde och berättade lite historia om staden. Vi åkte förbi områden där de spelade in Madicken. Vi åkte förbi den lilla butiken där Madicken ville köpa en vacker docka och huset där Madicken och den andra flickan bråkade i trädgården. Jag har inte sett den jättemånga gånger men vet litegrann. Det var flera vackra kyrkor och visst har min pappa rätt! Att det är en liten stad som är mycket vacker! Vi måste åka dit när ni kommer pappa! :)



Min och Ericas glass!



TuffeTåget!



Den lilla gubben som körde tåget. :)



Små, söta hus. :)



En kyrka.





Jag vet jag gör dig glad. ;)



Du gör mig glad. :)

När vi sedan återvände till bilen så skulle vi åka och handla en liten grej.. eller JAG köpte! Men INTE till mig! Erica skulle ha STÖDSTRUMPOR!! Okej det är mer accepterat när man tänker på att hon är gravid och har snart gått halva tiden. Hehe lite kul att reta henne.. hon hade allt lite ångest att gå in i självaste Stödstrumpefabriken! Jaa vi trodde först att det skulle vara någon liten affär med stödstrumppor men det stod till och med skyltat för just stödstrumpor! Jobbigt att följa dem skyltarna faktiskt.. Jag trodde inte det skulle vara en hel fabrik.. men titta själva!





Lite tragiskt..

Tack för en underbar min vän. Du är grym. Vi ses imon! :)

Nu har ni fått lite kul att läsa, Pusshej! <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman! visst hade vi en underbar helg?!!! Kul att det var så fint på er utflykt idag. Jag vill gärna dit nästa gång! Du skriver så utförligt om din dag så det känns nästan som om jag var med! Härliga bilder! Tack för det. Ha det så bra å hälsa de på jobbet!!! Kram

2010-07-06 @ 20:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0