Jävla surkärring!

Idag vaknade jag till på jobbet, stannade upp på något vis i mitt arbete och hörde orden komma mot mig från min chef.. "Du har blivit en sådan som jag var rädd att du skulle bli, en jävla surkärring!"

Jaa det är faktiskt sant.. ibland behöver man höra ord som kan man vet inte är sant just för att själv se en anledning till att påverka sin inställning. Det var faktiskt längesedan jag kände sådan motivering.. håll kvar i den! Din attityd är allt! Du kan i varje situation välja själv hur du ska ta saker, positivt eller negativt.

Är du en negodil?

- Fan va jobbigt att..
- Jag orkar inte att..
- Varför ska det alltid vara fel när..
- Det gör ont i..
- Jag är så less på..


Stycke taget ur "Hälsan i ett nötskal"

Tänk dig att din kropp fungerar ungefär som ditt bankkonto. Du föds med vissa förutsättningar. På bankkontot kan det stå ett miljonarv, några tusenlappar eller också vara helt tomt. Du arbetar mer eller mindre och sätter in pengar efter hand. När du behöver tar du ut kontanter. När du får lön sätter du in den på kontot och så vidare. En dag står det "Uttag medges ej." eller "Kontot övertrasserat", och då får du inte ut några pengar. Du har spenderat mer än du har satt in.

Vi föds med olika gener och har därmed olika förutsättningar för att hålla oss friska. Med det allra viktigaste är hur vi tar vara på de förutsättningar vi har, att vi inte bara spenderar det som arvet gett oss utan också "sätter in". Genom att äta bra, motionera och ha en positiv attityd till det som händer dig blir det plus på kontot. Äter du däremot dåligt, struntar i att motionera, stressar mycket och är negativ till allt, då blir ditt hälsokonto snart övertrasserat.


Jag har under en period tappat migsjälv och betett mig som en negodil, men att få höra sanningen sådär i rå raka ord i en så ärlig ton behövdes. Jag vaknade till och jag VET att jag inte är sådan!

Saker händer, man har berg- och dalbandagar ibland. Men det är faktiskt sant att ett skratt förlänger livet, det kan jag berätta mer om en annan gång för nu ska jag få min godnatts sömn.

VI ALLA LER OCH SKRATTAR PÅ SAMMA SPRÅK, SPRID GLÄDJEN!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0